Actualment som quatre centres educatius amb una línia pedagògica única. Un equip de 40 persones amb un esperit innovador, que ens formem de forma continuada i vivim l'educació dels més petits amb amor, il·lusió i seriositat.
Tot i que l'etapa d'educació infantil (0-3 anys) no és obligatòria, té molta importància en el desenvolupament dels infants. És per això que la nostra tasca concentra tots els nostres esforços en oferir als nostres nens i nenes un entorn acollidor, segur i enriquidor on puguin desenvolupar totes les seves potencialitats com a ésser de ple dret.
Trets d'identitat^
El nostre objectiu és afavorir que els nens i les nenes que vénen a les llars siguin feliços i autònoms. Treballem per:
• Oferir un espai i uns materials que estimulin els nens i les nenes des del punt de vista motriu, cognitiu i afectiu.
• Establir amb els infants relacions afectuoses i de respecte, creant un clima de seguretat i de confiança.
• Afavorir la col·laboració de les famílies amb les llars per donar coherència a la tasca educativa que compartim.
A les llars d’infants respectem la intimitat dels nens i les nenes, els seus sentiments i la seva individualitat, fomentant els valors d’una societat democràtica, solidària i de respecte envers els altres.
Les educadores mantenen una actitud d’escolta vers els infants que afavoreix la comunicació. També transmeten aquest caràcter comunicatiu a totes les situacions que es donen a la llar, afavorint i estimulant els intercanvis entre elles i els infants i dels infants entre ells, sense rigideses.
Les llars som laiques i assumim una postura de respecte a totes les religions i de no adoctrinament de cap d’elles. Orientem les activitats cap a una educació per a la igualtat, sense discriminacions per raó de sexe, valors, conductes i actituds que transmetin missatges sexistes.
Les llars estem obertes a tota la població i el nostre objectiu és la formació íntegra dels infants al marge de qualsevol ideologia o creença.
La llengua de comunicació a les quatre llars és la catalana. La utilitzem en tots els àmbits: docent, de relació amb les famílies i de comunicació administrativa. La fem servir en les activitats quotidianes, els jocs, les cançons, els contes, amb l’objectiu que els infants coneguin la llengua del país on viuen i això els ajudi a estimar-lo i sentir-se part del mateix.
Línia pedagògica^
Les quatre llars municipals seguim una mateixa línia pedagògica i programem les activitats de forma conjunta. Cada grup d’infants té una persona educadora que n’és la referent i la responsable. Es compta també, amb les educadores auxiliars que donen suport a l’aula.
Creem un clima acollidor on els donem afecte i respecte perquè es sentin segurs i tinguin confiança en ells mateixos.
Per això creem una atmosfera tranquil·la i agradable, on ells puguin desenvolupar la seva autonomia, així com garantim un tracte individualitzat que respecti la manera de ser i de fer de cada nen i nena.
Facilitem que els infants moguts per la seva gran curiositat, les seves ganes d’explorar i de descobrir, gaudeixin dels espais, els materials i els estímuls apropiats perquè per mitjà de l’experiència vagin adquirint coneixements que els faran créixer com a persones.
Els diferents espais que tenim a la llar estan pensats per potenciar la descoberta, el treball en petits grups, el joc simbòlic, el joc lliure, els espais de lliure circulació... Posem a l’abast dels infants materials de joc fets amb matèries primeres que els són properes i quotidianes i que alhora promouen situacions en què ells i elles poden confrontar els propis punts de vista amb els seus companys i companyes i així, estimular encara més, la seva imaginació.
El coneixement de la vida quotidiana dels infants i de la cultura del seu context familiar, ens permet ajustar i donar significat a les propostes que fem des de la llar i, a la vegada podem oferir una certa continuïtat entre els seus dos principals contextos: la família i la llar.
L’equip pedagògic de les llars vetlla per promoure vincles entre els adults i els infants basats en una relació cordial que promogui el respecte i la confiança amb els nens i les nenes i les seves famílies. Aquesta relació ha de ser oberta i participativa per ambdues parts, on es valorin les coses que es fan, s’intercanviïn opinions i punts de vista i s’estableixin acords i projectes conjunts en relació amb l’educació dels seus fills i filles. A les llars vetllem per establir canals d’informació, de col·laboració i de participació amb les famílies dels infants.