Ajuntament de Vilafranca del del Penedès

Notícia

Amb el trasllat de l’Oficina Municipal d’Escolarització, el Servei d’Educació al complet ja és a l’Enològica

20 de abril de 2021

Aquest dijous 22 d’abril es donarà per finalitzat el canvi d’ubicació del Servei d’Educació de l’Ajuntament de Vilafranca a l’edifici de l’Enològica, amb el trasllat de l’Oficina Municipal d’Escolarització (OME). Les dades de contacte dels professionals del servei continuen sent les mateixes que fins ara. L’horari d’atenció al públic es manté de les 9 i a les 14h i, tot i que és recomanable, no és imprescindible demanar cita prèvia per ser atès.

Amb el trasllat de l’OME, l’edifici municipal de l’Enològica, situat al c/ Amàlia Soler, 29, ja acull al complet el Servei d’Educació de l’Ajuntament, que inclou el personal tècnic i directiu del servei.

El Servei d’Educació ocupa les dependències que el Servei de Promoció Econòmica i Comerç va deixar lliures amb motiu del seu trasllat a l’edifici del Centre Àgora, al polígon industrial Domenys II.

D’aquesta manera, l’Enològica s’ha convertit en l’edifici de referència en matèria educativa a Vilafranca, ja que, a banda del trasllat del Servei d’Educació, ja acull des de la seva creació l’Escola d’Enoturisme de Catalunya i la Whine Bussines School. Aquest trasllat reforça i visibilitza l’aposta de Vilafranca per l’educació, concentrant tot el servei en un edifici històric per tal que tothom conegui on cal adreçar-se per obtenir informació o fer algun tràmit.

La regidora d’Educació, Xell Montserrat, explica que el Servei d’Educació, especialment a través de l’Oficina municipal d’escolarització, duu a terme un “treball d’atenció i assessorament a famílies i alumnat”. Per una banda, fa accions per al conjunt de la població com la informació a totes les famílies en edat de fer una transició acadèmica a través de cartes personalitzada i difusió, informació del sistema educatiu local i l’oferta d’ensenyaments a través del web i les xarxes socials, informació al voltant de les jornades de portes obertes en períodes de preinscripció ordinària, etc. D’altra banda, Montserrat ha recordat que es fa una tasca més personalitzada, “atenent les famílies i l’alumnat al llarg de la vida. Des de les edats més inicials –amb les llars d’infants que tenen un model de tarifació social– fins als estudis postobligatoris, i s’atén la ciutadania al llarg de tot el recorregut vital en relació amb el sistema educatiu formal”. En l’etapa final de l’escolarització obligatòria i els primers passos pels ensenyaments postobligatoris, la regidora destaca que es posa l’accent en els joves que, “a través de l’estudi d’itineraris educatius i el coneixement de moltes famílies que atenem des de molt abans, detectem que tenen més dificultats”.

    

Accessibilitat